Leeftijden

Wij zijn de jongerentak van de groep. Bij de explorers bedenken we ons eigen programma. We hebben geen leiding, maar begeleiding. De begeleiding geeft ons tips voor het programma. We draaien ons programma op vrijdagavond vanaf 19:30. Zoals je op de foto kunt zien zijn we een best grote groep explo’s. Dat is niet zo vreemd, want het is namelijk elke week super gezellig. Al is natuurlijk altijd nog plek voor jou!

Opkomsten

Bij onze speltak organiseren we onze eigen opkomsten. Dit houdt in dat we om de beurt de opkomst bedenken en zorgen dat we het kunnen uitvoeren. Doordat iedereen iets zelf bedenkt hebben we hele uiteenlopende opkomsten. Zo hebben we bijvoorbeeld ons eigen hok geverfd, maar ook geschaatst en een uitdagend spellen buiten gedaan. Hier krijgen we veel zelfstandigheid en leren we creatief om te gaan met wat je als opkomst hebt bedacht. Ook proberen we de scouting technieken die we eerder hebben geleerd uit in meer lastigere situaties. Zo bouwen we jaarlijks een hoge mast om te kunnen zenden.

Activiteiten

Elk jaar worden er vanuit de groep verschillende activiteiten waar wij ook aan mee doen. Zo doen we mee aan een Jamboree On The Air (zenden) en Iscout, beide zijn wedstrijden tussen veel scoutinggroepen. Naast deze activiteiten en opkomsten organiseren we ook zelf ons zomerkamp en andere weekenden. Het zomerkamp hebben we bijvoorbeeld vorig jaar gedaan in het buitenland! Als we niet naar het buitenland gaan willen we tijdens zomerkamp een gave activiteit gaan doen, bijvoorbeeld lasergamen! Hiervoor proberen we zelf geld in te zamelen met behulp van een actie die we zelf geheel opzetten.

Neem contact op met de begeleiding