Lid worden bij Scouting Sint Laurentius

Wat leuk dat jullie interesse hebben in onze groep en scouting, bij onze groep ben je van harte welkom! Maar hoe zit het precies als je lid wilt worden? Scouting is natuurlijk veel meer dan alleen: knopen, vuur maken en tochten lopen. Ook staat scouting voor sociale contacten, vriendschappen, duurzaamheid en samenwerking.

Dat leggen we graag hieronder aan je uit. Zijn er daarna nog vragen of wil je vier keer gratis meedoen, mail gerust naar: secretariaat@scoutinglaurentius.nl

Vier keer gratis meedoen.

Is scouting iets voor jou? Daar kom je maar op één manier achter. Wanneer je wilt ontdekken of scouting bij je past, mag je vier keer gratis kijken én meedoen met onze opkomsten.

Na die vier keer meedoen beslis je zelf of je lid wilt worden of niet. Je zit nergens aan vast.

Hoe werkt het?

Wanneer je vier keer hebt meegedaan krijg je van de leiding een inschrijfformulier. Klik hier voor het inschrijfformulier. Nadat je het formulier hebt ingevuld en retour gestuurd hebt, zal onze secretaris je inschrijven bij onze vereniging en Scouting Nederland. Op die manier kan je ook meedoen landelijke activiteiten van scouting.

Na je inschrijving hoor je bij onze groep en kan het echte scoutingavontuur beginnen!

Ben jij er klaar voor?

Mail direct om je eerste kijkopkomst te plannen!

Installatie

Wanneer je bent ingeschreven en je hebt een uniform (zie kopje “Uniform”) kan je geïnstalleerd worden. Dit klinkt heel spannend, maar dat is het eigenlijk niet.

Bij de installatie krijg je officieel je das, insignes en het naambandje van de groep. Nadat je de scouting belofte hebt nagezegd hoor je er helemaal bij! Samen met de andere van je groep ga je op avontuur en kan je volop genieten van alle opkomsten!

welpen in caree

Lidmaatschap en kosten

Bij onze groep betaal je €36,50,- aan contributie per kwartaal (ongeveer €12,- per maand). Dit zal automatisch afgeschreven worden van het rekeningnummer wat opgegeven is bij de inschrijving.

Wij proberen de contributie zo laat mogelijk te houden, zodat we voor zo veel mogelijk kinderen toegankelijk zijn en blijven. Ook kunt u bij ons gebruik maken van de AlkmaarPas! Mail hiervoor een foto van de AlkmaarPas naar: penningmeester@scoutinglaurentius.nl

Voor weekenden en kampen komen extra kosten bij, deze kosten zullen verschillen i.v.m. de activiteiten. Voor ons als scoutinggroep is het belangrijk dat ieder kind mee kan op kampen en weekenden. Mochten kosten een probleem worden, laat het ons weten, wij denken graag mee voor een oplossing.

Uniform

Bij scouting dragen we een uniform (Scoutfit), dit uniform bestaat uit een blouse en een das. Op de blouse kunnen al je insignes gezet worden. De insignes laten zien bij welke speltak of groep je hoort, welke technieken je al kan of waar je op kamp bent geweest. De blouse, das en insignes betalen ouders zelf.

Blouse: De kleur van de blouse is verschillend per speltak. Zo is het snel te zien bij welke speltak je hoort en draagt iedereen hetzelfde. Klik op de speltak voor het juiste uniform: Welpen, Padvindsters, Verkenners, Explo’s en Stam. Het advies is om het uniform op de groei te kopen, zo kan het zeker vier jaar meegaan, eventueel via Marktplaats kopen kan natuurlijk ook.

Das: Wij zijn de oudste scoutinggroep uit Alkmaar, daarom dragen wij met trots de grijze das. Ook hieraan kan je zien van welke groep je afkomstig bent. Klik hier voor de juiste das (kies voor de grijze variant).

Insignes: Er zijn twee soorten insignes voor op je uniform die iedereen heeft. Dat is het installatieteken en per speltak is er het speltakteken. Het naambandje van onze groep krijg je van ons. Klik hier voor het juiste speltakteken: Welpen, Padvindsters, Verkenners, Explo’s en Stam.

Vragen? Neem contact op