Vrienden van St. Laurentius

Draag jij de groep een warm hart toe? Vind jij het leuk om af en toe de mensen uit jouw eigen scoutingtijd terug te zien? Vind jij het leuk om een keer per jaar nog eens te kampvuren, pionieren en gezellig samen te barbecuen? Dan is een lidmaatschap van de Stichting Vrienden van St. Laurentius jou op het lijf geschreven!

Als Vriend betaal je jaarlijks €30 euro contributie, waar je een keer per jaar een barbecue, een borrel en goede verhalen voor krijgt. Samen met alle andere Vrienden van St. Laurentius. Elk jaar dus een kleine reünie met een kampvuurtje natuurlijk. Net als vroeger!

Het zakmes snijdt aan twee kanten; naast deze jaarlijkse borrelreünie steun je de groep zo financieel. Dat bedrag kunnen we goed gebruiken voor de opkomsten en het onderhoud aan de gebouwen. Ook is het zo dat we op deze manier een mooi netwerk creëren en je weet maar nooit waar dat nog eens goed voor is.

Lijkt het je wat om je aan te sluiten bij de Vrienden van St.Laurentius, vul dan het formulier in en meld je aan! Heb je nog vragen die niet op de deze pagina staan? Mail dan naar VVSTL@scoutinglaurentius.nl!

like ons op Facebook

Tot snel bij de barbecue? Wie weet komt u nog een oude bekende tegen!

Veel gestelde vragen

Wat gebeurt er met het geld?

De leden krijgen jaarlijks een gezellige activiteit aangeboden. Daar gaat ongeveer €10 heen. De rest van het bedrag komt ten goede aan de groep en wordt projectmatig ingezet. Hierbij zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld nieuwe gasstellen.

Waarom bestaat deze stichting?

Daar zijn meerdere redenen voor. Op de eerste plaats is het zo dat oud-leden wel betrokken willen blijven, maar daarbij niet het leeuwendeel van hun contributie naar Scouting Nederland willen zien vloeien. Op de tweede plaats kent onze scoutinggroep een enorm wij-gevoel en vinden we het leuk om elkaar af en toe eens te spreken. Daar is dit een heel geschikt middel voor. Op de derde plaats dragen we de huidige groep leden en leiding een warm hart toe. Middels deze bescheiden steun hopen we het scoutingspel te stimuleren. Tenslotte denken we dat de groep gebruik kan maken van het enorme netwerk dat we met zijn allen zijn, voor bijvoorbeeld grote verbouwklussen.

Wie zit er in het bestuur?

Het bestuur bestaat uit Gwendolynn Docter, Johan Kraakman.

Wie zijn er nog meer lid van deze groep….?

Op de website zetten we een lijst met vrienden. Daar staan alleen de mensen op die daar toestemming voor geven.

Waarom geen automatisch incasso?

Omdat de stichting nog maar net is opgestart krijgen we van de bank nog geen incassorechten. We hopen deze over een jaar wel te hebben, waarna we alle leden een machtiging tot jaarlijks incasso zullen sturen.

Neem contact op