Vrijwilliger worden bij Scouting in Alkmaar?

Scouting vervult een belangrijke maatschappelijke rol. Onze vrijwilligers begeleiden en ondersteunen jongens en meiden in hun persoonlijke ontwikkeling. Dat doen ze in diverse functies. Direct, bijvoorbeeld als leidinggevende bij een speltak, of indirect als bestuurslid, webmaster of als lid van het klusteam. Zinvol werk met en voor jeugd. Een vrijwilliger bij Scouting St. Laurentius is dus goed bezig!

Door het organiseren van onze opkomsten laten we onze jeugdleden (en leiding) ontdekken dat ze onderdeel zijn van een groter geheel. Wat is er nu leuker dan toffe activiteiten neerzetten waar heel veel jeugdleden met plezier aan kunnen deelnemen?!

Een gezellige en hechte club

Als vrijwilliger bij Scouting St. Laurentius ben je onderdeel van een grote en gezellige club waarin de taken verdeeld worden en iedereen gehoord wordt. Onze vereniging wordt volledig gedragen door vrijwilligers. Samen vormen we een sterk team dat zich iedere week voor de volle honderd procent inzet.

Een fantastische tijd

Onze grootste beloning is dat we samen met elkaar en onze jeugdleden een te gekke tijd hebben. Omdat we samen een vereniging vormen vinden we het belangrijk dat iedereen zijn zegje mag doen. Of je nou oud of jong bent, of je al twintig jaar of een week bij de groep bent. Je hoort erbij.

Wij zijn op zoek naar jou!

Ondernemend, check. Creatief, check. Minimaal 16 jaar, check.
Dit is je kans om als vrijwilliger mee te werken in een team van ervaren en gedreven scouts. Er is alle ruimte om jezelf te zijn binnen een energiek team waarin iedere mening telt.

Als je het leuk vindt om met kinderen te werken en ervoor te zorgen dat ze een onbezorgde tijd hebben is leiding worden perfect voor jou! Dankzij jouw uitstekende sociale vaardigheden en creatieve brein leid jij alles in goede banen. Herken je jezelf in deze omschrijving, dan klink je in onze oren als een perfecte kandidaat!

Je krijgt een inspirerende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding biedt aan een groep enthousiaste jongens en meisjes. Je werkt samen met andere betrokken en gemotiveerde vrijwilligers, zowel binnen je eigen team als binnen de hele vereniging. Je krijgt voldoende ruimte om je eigen competenties verder te ontwikkelen. Ook krijg je persoonlijke begeleiding, afgestemd op jouw leerdoelen, en mag je allerlei toffe trainingen volgen.

Blije jeugdleden die een fantastische tijd op ons terrein hebben, daar ga je voor en daar haal je jouw motivatie ook uit. Dat doe je natuurlijk niet alleen, maar samen met je vrienden. Met elkaar zorg je ervoor dat iedereen met een positief gevoel terugkijkt op zijn/haar tijd bij Scouting St. Laurentius!

Momenteel zijn wij op zoek naar vrijwilligers voor de Welpen, Padvindsters en Verkenners.

Ben je net zo enthousiast als wij? Neem dan via contact op met Sara via onderstaand contactformulier.