Leeftijden

Wij zijn jongens van 11 tot 15 jaar oud. Onze Verkennertroep is verdeeld in patrouilles van vijf of zes jongens. Elke patrouille heeft een patrouilleleider (PL) en een assistent-patrouilleleider (APL). Dit zijn de Verkenners met de meeste ervaring. De PL en de APL delen hun ervaring met de nieuwere leden van de patrouille. Zo kunnen wij zelfstandig en spelenderwijs opdrachten uitvoeren zoals kamperen, vuur maken, koken en deelnemen aan spellen. We hebben ook een super leuk en ervaren stafteam die elke week voor ons klaarstaat.

Activiteiten

In ons programma staan veel van de typische scoutingtechnieken centraal. Pionieren (dit is met houten palen en touw een bouwwerk maken, b.v. een kampkeuken of houtvlot), op een veilige manier werken met een bijl, vuur maken en ook hoe je moet omgaan met kaart en kompas. We gaan ook elk jaar een week op kamp en hebben meerdere weekenden per jaar op het gebouw of in de buurt. Bijvoorbeeld de Regionale Scoutingwedstrijden (DSW), een avontuurlijk hikeweekend of een “gewoon” logeerweekend.

verkenner

Lid worden bij Scouting Sint Laurentius

Hoe het is om verkenner te zijn is best lastig om in een paar woorden te omschrijven. Daarom nodigen we je graag uit, dan kun je het zelf zien en ervaren!

Neem contact op met de leiding